ěti si procvičily pravolevou orientaci a rotaci kolem vlastní osy, chůzí po laně do spirály rozvíjely rovnováhu i prostorovou představivost. Následně podle slovního popisu vyhledávaly odpovídající obrázky a společně určovaly příčinu a následek jednotlivých dějů – rozvíjely tak logické myšlení, pozornost a schopnost soustředění.
Pomocí smyslové kostky poté děti tvořily originální příšeru – společně ji vymalovaly, pojmenovaly a diskutovaly o různých nápadech. Vymýšlely netradiční jména jméno, které nejlépe vystihovalo jejich výtvor - např. Okohlav, Okozemor, Uchonosáč, Pusťák, Nosočák, Okočák, Pusák..
Nakonec si zvolily jedno jméno: Okozemor. Na závěr si lámaly hlavu nad enigmatickou hádankou, jejímž řešením byl Halloween – děti tak trénovaly dedukci, představivost a tvořivé myšlení hravou formou.